Sneeuw (!) en marching band - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu Sneeuw (!) en marching band - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu

Sneeuw (!) en marching band

Door: Linse

Blijf op de hoogte en volg Linse

11 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Norfolk

Hallo!

Sneeuw!!!!!
Ja, het is officieel, de winter is in het land!!!
De nacht van vrijdag op zaterdag is er zo een 10 cm sneeuw gevallen! Niet zo heel erg ver hier vandaan zelfs een halve meter! Het was wel allemaal erg snel gesmolten.

Vrijdagavond ging ik samen met mijn coordinator shoppen voor winterkleren. Wel, dat was het plan, uiteindelijk reden we 2,5u heen en 2,5u terug naar Omaha, (waar we wel een halfuur gezocht hebben naar een leuke winterjas, dikke kousen, een muts..) we pikten haar vriend op in de luchthaven daar en gingen eten in een supertof restaurant.
Het was de eerste avond dat ik me weer als in Europa voelde! De grote stad met druk verkeer en alles dicht op elkaar, het drukke restaurant en het ongelooflijk lekkere eten.. Echt supertof! Ook het gezelschap was heel erg tof! We hebben de hele tijd gebabbeld en ik had als ik thuiskwam bijna geen stem meer!
Het was de hele dag redelijk goed weer maar toen we naar huis reden, begon de wind serieus op te steken en kon je de wolken zien komen. Toen we bijna thuis waren begon het echt te sneeuwen en toen ik dan zaterdagmorgen opstond was alles wit! Niemand hier vindt het echt leuk, ze zijn sneeuw hier al beu gezien :p Eind deze week zou het echter weer warmer worden.. Het is hier maar een speciaal weertje!

Zaterdagmorgen had ik dan om half 9 mijn auditie voor all state orchestra! We hadden de partituren op voorhand gekregen (1 etude, 1 excerpt van een bekend werk en major scales en minor scales). We wisten dan vlak voor de auditie welke toonladders we moesten spelen. Alles ging erg goed, een paar valse nootjes door de zenuwen maar niet teveel. Ik moest gewoon alles spelen en iemand nam alles op. Binnen een 10tal dagen weten we of we geaccepteerd zijn of niet. Ik heb iets meer kans doordat er niet veel mensen cello spelen hier.

Na de auditie was het dan tijd voor onze laatste repetitie voor de marching band contest!! Het was ijskoud buiten (het was aan het vriezen) en we konden niet spelen doordat onze instrumenten bevroren.. We hielden ons hart vast voor de namiddag, de wedstrijd zelf!
Gelukkig was de zon van de partij en hebben we zonder problemen in onze mooie uniformpjes kunnen spelen/marcheren!
Onze band kreeg een 1, dat is het hoogste dat je kan halen, onze drumline en flagline waren de beste van al. We waren dus heel tevreden!!

Na de wedstrijd zijn we nog naar het verjaardagsfeestje van Emily en Kristin geweest en daarna hebben we even gebabysit op de 3 kindjes van een leerkracht van mij. Echt toffe kindjes! En het was makkelijk om er op te babysitten, ik was bang dat het niet goed zou lukken omdat het in het Engels was maar het ging heel goed!

Vandaag was het weer een rustige zondag, we hebben de hele dag tv gekeken/een beetje gerommeld/dingen gedaan voor school... en de dag begon zoals altijd met de mis van 8u.. Ik zal er wel aan wennen zeker?

De volgende week zal iets minder hectisch zijn dan de vorige 2 dus je zal wel wat meer van mij horen. Ik ga eindelijk tijd hebben om mijn mailtjes te beantwoorden en mijn dagboek te updaten!

Heel veel groetjes vanuit een koud Nebraska!

Linse

  • 11 Oktober 2009 - 23:14

    Mama:

    lieve meid,
    ik zat echt te wachten op een mailtje ... en plots een nieuw bericht op je blog met de foto's van jou in je uniformpje(waar we al zo lang naar uitkeken),en je klarinetje, van je school ... en van de eerste sneeuw... tot hoors!!! zjhg

  • 12 Oktober 2009 - 17:10

    Rosalie:

    Hye Linse!
    ik heb de foto's bekeken en ik moet eerlijk toegeven dat ik een beetje heb moeten lachen:) het ziet er wel super plezant uit om zo echte Amerikaanse dingen te doen! Hihihi
    xx

  • 12 Oktober 2009 - 17:56

    Liesbeth Verstappen:

    Grappig! Ongelooflijk! Blijf verhalen posten!

  • 13 Oktober 2009 - 11:45

    Katrien:

    Linse,
    terwijl ik jouw berichtje lees, hoor ik Fank Deboosere op de achtergrond zeggen dat we de komende nachten vorst aan de grond krijgen in de Hoge Venen.Dus hier is de zomer ook onheroepelijk voorbij. Ga maar op zoek naar een Damarreken, en misschien een lange onderbroek (die draagt ons Fredje ook stiekem onder zijn jeans als het vriest, het manneke heeft ook niks van isolerend vetlaagje op zijn knoken zitten...). Ondertussen is de halve marathon van Brussel al verteerd en fietste ik afgelopen zondag 55km in de Marnix zijn kielzog (weekendje Cadzand met ons 2); waarvan 15 pal tegen de wind tussen Breskens en Cadzand. Keihard trappen, maar oh zo mooi! Fietsen in de duinen met zicht op zee...kan in Belgie niet met al die hoogbouw8
    Allez, hou het hoofd koel en de voeten warm! Tot binnekort!
    Katrien

  • 13 Oktober 2009 - 11:52

    Katrien:

    Slim, eerst een berichtje typen en dan foto's kijken!
    Hoe schoon zijt ge niet in dat uniformpje....
    Op de foto's van het bal lijk je steeds meer op je mama (viel mij nu pas op!)
    Katrien

  • 13 Oktober 2009 - 12:53

    Anne:

    Hey Linse!

    Wat een leuke foto's!! Die van de marching band zijn echt grappig. En dan vooral die drummers die ondersteboven drummen. Hilarisch!! Het staat je nog wel zo'n pakje ;). Hier is de zomer nu ook definitief gedaan. Het regent al ongeveer een week aan een stuk en vannacht gaat het vriezen brrrr.
    In het OVSO begint de stress te komen. We hebben nog 3 repetities en volgens Geert (en de muzikanten) hebben we nog veel werk. Maar ik heb het nog nooit anders geweten dus het zal wel goed komen :). Ik hou je op de hoogte!!

    Nog veel sneeuwpret ginder!!
    Dikke kus x
    Anne


  • 14 Oktober 2009 - 19:44

    Peter Eddy:

    Prachtige foto's
    leuke uniformen
    leuk ook dat je eens wat foto's van je omgeving geeft. Alles ziet er zeer netjes uit, is het overal zo proper?

  • 15 Oktober 2009 - 20:49

    Yenn,yves En Marleen:

    Hey Linse
    Wat een leuke foto's zeg.
    Echt cool .
    Waar wij van dromen dat maak jij nu helemaal en in het echt mee.
    Geniet er maar met volle teugen van.
    Tot de volgende.
    Vele lieve groetjes van ons uit Brakel (zonder sneeuw).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norfolk

Linse

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 31271

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2009 - 28 Mei 2010

High School Year

Landen bezocht: