CC & Band @ USD - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu CC & Band @ USD - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu

CC & Band @ USD

Door: Linse

Blijf op de hoogte en volg Linse

19 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Norfolk

Hallo!

Een week geleden hadden we sneeuw en vrieskou, nu is het prachtig weer en een 20 graden: welkom in Nebraska!

De vorige week was rustiger en dat mocht wel eens! Ik had iedere dag behalve donderdag one-act. We hebben veel gezongen deze week en werken nu aan de spots en lichten. We hebben nog veel werk!

Het was deze week ook de week van de zieken!
Op school is iedereen ziek. We hadden deze week gemiddeld 50 mensen die afwezig waren, erg veel als je bedenkt dat er maar een goede 300 mensen op school zitten..
Donderdag was het cross country district meet. Mijn gastzus Briana is zeer goed en heeft al bijna alle vorige wedstrijden gewonnen. Dinsdag stond ze echter ziek op en kon niet naar school, ook woensdag niet. Iedereen was dus erg ongerust want zonder haar hadden ze geen kans om zich te qualificeren voor state. Ze heeft dan haar best gedaan en toch meegelopen. Ze won niet maar was wel 6de. Als team hebben ze districts gewonnen en zich dus geplaatst voor state volgende vrijdag.
Mijn gastbroer Zach was ook al een hele tijd ziek en het beterde maar niet. Hij is uiteindelijk in het ziekenhuis beland waar ze zijn amandelen met een spoedoperatie verwijderd hebben. Hij blijft dus wel een tijdje thuis nu.

Vrijdagavond was het dan football time! Onze school tegen Norfolk Catholic, onze grootste rivalen! Na de one-act haastten we ons naar de school om onze banduniformen aan te trekken! We speelden pep-band en deden onze show tijdens half-time. Het was ijskoud en aan het regenen. Niet al te best voor iedereen die zich niet 100% voelde.. Het begon zeer positief voor ons (1ste touchdown) maar op het einde verloren we toch met 21-14. Maar ze hebben hun best gedaan! We gingen vroeg naar huis want zaterdag moesten we vroeg uit ons bedje!

Zaterdag dus om 5u opgestaan om om 6u te beginnen aan onze opwarming met de band! Daarna aten we samen gezellig een donut en dan vertrokken we met de bus naar Vermillion, SD. Ik was bijna mijn schoenen vergeten! Ik dacht er nog net op tijd aan voor de bus vertrok. :D
Het was heel leuk om binnen onze show op te voeren aangezien we dan geen last hadden van de kou! Het ging best wel redelijk, al waren we niet helemaal zeker van onze voorstelling.
Na onze show namen we nog wat groepsfoto's buiten. Dan trokken we onze gewone kleren weer aan en gingen met een grote groep eten in de Burger King. Na onze lunch (om 11u.. :p) gingen we terug naar de dome, waar we de USD (University of South Dakota) Band aan het werk zagen. Amai! Echt indrukwekkend! Na hun show was het tijd voor de prijzen. Bleek dat we gewonnen hadden in onze categorie! Iedereen was heel blij en we zongen de hele rit terug naar de school.
Normaal zouden we nog langer gebleven zijn totdat de hele grote bands kwamen, maar doordat er veel mensen zich niet 100% voelden, nam Mr Sindt (onze leraar) de beslissing om al vroeger naar huis terug te keren. Best spijtig want die bands zijn naar het schijnt ongelooflijk indrukwekkend. Dat zal voor een volgende keer zijn!
We beslisten dan nog op het laatste moment met een paar mensen om in Norfolk te gaan eten samen en een beetje rond te hangen in Walmart en Target. Het was heel leuk!

Zondag heb ik heel lang geslapen, het was echt nodig! Ik ben dan ook samen met Briana foto's gaan nemen aan het bord van Norfolk enzo. Het was heel goed weer en dus heel plezant om buiten te zijn.

Morgen om 8u weten we of we geaccepteerd zijn voor all state, spannend!!!

Voor ik het vergeet, nieuwe foto's zijn op Facebook te vinden! Voor de mensen die geen Facebook hebben:

Zo, dat was mijn rustige week :D

Heeeeeeeeel veel groetjes!!

Liefs,

Linse

• 19 Oktober 2009 - 17:08

Laura:

Leuk om hier weer je verhalen te lezen!
    Voor ik het vergeet: ik heb dit weekend je kaartje kunnen lezen! Echt superlief! Bedankt!Je mag binnenkort iets terug verwachten hoor;)

X

Laura

• 21 Oktober 2009 - 19:03

Liesbeth Verstappen:

Dag Linse,

Ik heb de indruk dat in België ook iedereen maar half is.

Nog anderhalve week en we hebben vakantie. Dan kunnen we uitrusten.

Groetjes,
    Liesbeth