Veterans Day - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu Veterans Day - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu

Veterans Day

Door: Linse

Blijf op de hoogte en volg Linse

12 November 2009 | Verenigde Staten, Norfolk

Wapenstilstand en Sint Maarten in Belgie, Veterans Day in the US! Geen chocolade of speculoos in een schoen dus maar een hele officiele ceremonie met de pledge, national anthem, air force, navy en army liedjes, toespraken van oud-strijders.. en dat allemaal op school, geen vrije dag hier! Het laatste lesuur werd ingekort en de hele school verzamelde in de gym. Er waren dan veteranen uit de hele streek en 1 iemand hield dan een toespraak. Hij praatte voor 30 min en dat was wel een beetje te lang :p Ze moesten hem stoppen, hij bleef maar praten. Toen hij ‘Belgium’ zei, keek iedereen naar mij, wel grappig. Bijna niemand begreep wat hij allemaal zei maar dat ene woordje was genoeg om de helft van de gym naar mij te laten kijken
Wij speelden dan met de band (ik speel 3de klarinet) en het ging best wel goed! Wel een speciale ervaring!

Dinsdagmorgen ben ik terug naar de kleuterklas geweest! Onze organisatie vroeg om iets te doen voor de International Education Week (IEW) volgende week. Aangezien ik volgende week niet op school ga zijn (one-act en all state) deed ik het deze week al. De bedoeling is om de kinderen hier wat meer te leren over ons land en mijn coordinator geeft les in de kleuterklas; ik wist dus al snel wat ik zou doen. Het was wel niet zo makkelijk om alles te vertellen aan 5-jarigen. Ik heb dan veel foto’s getoond en dat vonden ze heel leuk. Ze stelden dan ook de grappigste vragen als ‘Waarom is de boot rood?’ toen ik hen een foto van de Antwerpse haven liet zien. Ook vroegen ze bvb of er haaien in de zee zaten :D Echt leuk! Toen ik wegging, kwamen ze me allemaal een knuffel geven, superschattig! Achteraf hoorde ik van een leerkracht hier op school dat haar dochtertje ‘s avonds thuisgekomen was en gezegd had ‘Mama, I want to go to Belgium in the holidays! Do you know they speak Dutch over there? That’s so cool’. Grappig he!

Gisteren hebben we in one-act voor de eerste keer gerepeteerd met kostuums, echt super! Je voelt je ook direct meer je personage als je de juiste kleren aanhebt, je kan je makkelijker inleven. We hebben vandaag onze laatste gewone repetitie en dan zondag ‘generale’. Ik denk we dat we klaar zijn voor maandag! Ik hoop het toch ;)

Oja, Halloween! We (neefje, gastzus en ik) zijn dan inderdaad naar een ander haunted house geweest, in Sioux City. Het was heel tof! Aangezien ik de laatste van ons groepje was, kwamen de monsters en spoken altijd achter mij aan en zeiden ze vanalles of probeerden ze me te doen schrikken. Na een tijdje was ik het al zo gewoon dat er iemand in mijn nek aan het blazen was dat ik gewoon begon te lachen. We aten bij Wendy’s (kan het Amerikaanser?) en zaten nog eventjes met de familie rond een vuur op het terras, heel gezellig!

De volgende dagen zullen erg leuk worden. School is een halfuur vroeger uit morgen omdat het gisteren uitgelopen was (zouden we in Belgie ook eens moeten proberen ;) ) en ik ga mee met Eva naar haar huis. Ik blijf voor het volledige weekend logeren. De Adamsen zijn namelijk naar state volleyball van vrijdag tot zondag en ik ga niet mee. Ik mis al een hele week volgende week..
Eva en ik hebben heel wat plannen en we gaan zaterdag samen met onze coordinator ook iets doen. Het weekend kan dus niet snel genoeg komen!

Vanavond is het eerst nog Fall Awards Banquet. Iedereen van school kan daar naartoe gaan en er worden dan awards uitgereikt voor bepaalde mensen in activiteiten. Iedereen brengt ook iets mee om te eten, potluck heet dat hier.

En voor wie het zich afvroeg; ja hoor, ik heb de sint gemist gisteren!! :o Ik heb het gemis wel wat draaglijker kunnen maken door lotus speculaas te eten! Ik had het speciaal gespaard tot gisteren ;)

Volgende keer zal ik heel erg veel te vertellen hebben, er komt een zeer drukke week aan!!

Liefs,

Linse

  • 12 November 2009 - 19:14

    Liesbeth & Wim:

    Geniet van je weekje 'spijbelen' en zorg maar dat jullie in de prijzen vallen!

    Groetjes!

  • 13 November 2009 - 15:46

    Rosalie:

    Woow,weekje spijbelen! Leuk! Ik ben juist terug van de les statistiek...:(
    Mijn weekend zal ook wel leuk zijn denk ik. zaterdag eerst een kei tof spel op de scouts en 's avonds reunie van de Jin van vorig jaar. We gaan eten in de Mechelse poort:)
    Echt leuk dat er daar zoveel te beleven valt!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norfolk

Linse

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 31278

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2009 - 28 Mei 2010

High School Year

Landen bezocht: