Florida, the sunshine state!!! - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu Florida, the sunshine state!!! - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu

Florida, the sunshine state!!!

Door: Linse

Blijf op de hoogte en volg Linse

21 Februari 2010 | Verenigde Staten, Norfolk

Hallo!

Hier ben ik weer, in Norfolk, na een weekje Florida. Het was echt ongelooflijk zalig! We hebben heel veel gedaan in die ene week!

Zaterdag vertrok ik hier ‘s morgens in Norfolk. Lisa pikte me op en we gingen nog even naar downtown Omaha, namen wat foto’s in de sneeuw enzo. Dan was het rond de middag tijd om te vertrekken! Ik vloog eerst naar Denver, Colorado om dan naar Orlando, Florida te gaan. Daar stond Anna mij op te wachten met een leuk papier met ‘welcome to Florida Linse!’ op. Kevin was op hetzelfde moment op Eline aan het wachten. Het was echt gek om elkaar te zien! We gingen dan samen met Kevin, Tammy, Brad en Anna eten en ze toonden ons alles in ons huis enzo. Echt een superzalige familie!

Zondag konden we gelukkig redelijk lang slapen (want we hadden tot heel laat gebabbeld, het was grappig om Nederlands te praten!). We zijn dan een boottocht gaan maken op enkele meren in de buurt. We vonden het heel warm en droegen alleen een trui terwijl de mensen van Florida kloegen hoe koud het wel was en dan ook een jas droegen! We zijn dan ook naar een toneel gegaan in het favorite theater van de familie. Het was zeer lang maar goed!

Maandag zijn we dan met een kano gaan varen in een natuurpark. Het was ongelooflijk leuk. Op een bepaald moment zagen we in de struiken een grote alligator zitten! We zijn er nog van gaan moeten 'lopen' (varen) omdat hij plots in het water ging. Zolang ze op het land zijn, is er geen probleem maar als ze in het water zijn, zijn ze ongelooflijk snel. Dat was dus wel even spannend! We zagen ook een waterslang. We dachten dat er gewoon een stok uit het water stak maar dan verdween die plots en kwam die iets verder weer terug. Dan zagen we dat het een slang was! Niet meteen de rivier waar je je hand in het water wil stoppen :p We aten onze lunch dan aan de rand van het water, zeer gezellig!

Dinsdag hadden we een zeer drukke dag. We gingen naar het dorpje Christmas (de echte naam! Blijkbaar zeer druk bezocht om kerstkaartjes te posten :D ). We deden daar een airboat ride. We zagen ongelooflijk veel alligators en andere speciale dieren. Echt zalig! Daarna gingen we naar het Wekiva state park. We zagen daar nog wat andere leuke dieren en gingen naar het strand. Zagen dus de oceaan! :D We zagen ook de plaats waar ze de space shuttles laten opstijgen. Er was spijtig genoeg geen shuttle, die was de week ervoor vertrokken.
Daarna gingen we nog naar Cocoa beach. We gingen er ook naar Ron Jon’s surf shop, een hele bekende winkel blijkbaar. Wel duur :p
‘s Avonds zijn we ook nog Italiaans ijs gaan eten met Brad.

Woensdag stonden we erg vroeg op en gingen we mee met Tammy naar haar werk: de University of Central Florida. De 3de grootste unief van Amerika. De campus is echt gigantisch en we moesten op plannetjes kijken om niet verloren te lopen. We volgden ook even een les van haar. Klein detail: ze geeft wiskunde :p Jaja, ik heb het overleefd! Haha!
Daarna gingen we bij Tammy’s ouders langs die in een gated community leven, dat was ook wel een belevenis op zich! We zijn dan ook gaan shoppen in een supergrote en chique mall en zijn daarna Brad gaan bezoeken op zijn werk (hij maakt pretzels) in een andere mall.

Donderdag moesten we heeeeel vroeg opstaan want de bus vertrok om 6u. We hadden een rit van bijna 4 uur naar Miami maar het was het zeker en vast waard, wow! Eerst gingen we naar de downtown area en we hebben heel wat leuke plaatsjes ontdekt en genoten van het uitzicht. We aten onze lunch op een supermooi plekje dicht bij het water.
De namiddag en vroege avond brachten we door in de South Beach area, waar we mooie art deco gebouwen zagen, het strand… Supertof! We waren heel laat thuis. We hadden nog iets grappig voor in South Beach. We waren geduldig aan het wachten voor een rood licht (omdat ik eerder Eline had doen schrikken door over te steken toen het rood was) en de kerel van een grote zwarte auto deed zijn raampje naar beneden en zei ‘Hey girls, you can cross the street, this is Miami guys!’, wat ons heel hard deed lachen natuurlijk ;)

Vrijdag was dan opnieuw een drukke dag. We gingen naar Disney world. We kozen voor Magic Kingdom omdat dat het meest authentieke Disney leek. Het was echt zalig! Zeker omdat Brad er niets beter op vond dan ons iedere keer te vertellen hoe mensen gestorven waren in attracties in het verleden.. :) We bleven nog kijken naar het vuurwerk, dat zeer leuk was, en de parade. Het jeugdsentiment kwam meer dan eens boven (we waren beide in Disney Parijs geweest toen we een jaar of 6 waren) Vooral ‘it’s a small, small world’ was superfijn.

Zaterdag was het dan de laatste dag. Eline’s vliegtuig vertrok al om 5u ‘s morgens terwijl het mijne pas om 7u ‘s avonds was. We namen dus afscheid in het midden van de nacht. Ik ben dan nog met Kevin en Tammy naar de winter park area geweest, waar we ook lunch aten in Panera (waar ze goed brood hebben dat het dichtst in de buurt komt van ons goed brood in Belgie :p). Ik heb dan nog wat genoten van de laatste zon en warmte en dan zijn we naar de luchthaven gegaan. Ik had gelukkig een rechtstreekse vlucht naar Omaha. Zach kwam mij daar dan halen en we gingen dan naar Norfolk. Het was wel een ‘schok’ om van warmte (25 graden en zon) naar kou (-5 en sneeuw) te gaan.. Als ik had kunnen kiezen, zou ik direct op een vliegtuig terug gestapt zijn!

En dan hebben we morgen weer school! Maar erg veel heb ik niet gemist, maandag hadden ze een snowday, dinsdag een late start en vrijdag een vrije dag!

Enkele foto’s van vorige week staan op mijn facebook: http://www.www.facebook.com/photo.php?pid=959379&id=1077551666#!/album.php?aid=45651&id=1077551666&page=3
Ik heb niet alles er kunnen opzetten, ik had meer dan 700 foto’s!