One-act & All-State - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu One-act & All-State - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu

One-act & All-State

Door: Linse

Blijf op de hoogte en volg Linse

25 November 2009 | Verenigde Staten, Norfolk

Hallo !

Weer een hele tijd geleden dat ik iets geschreven heb! Ik heb dan ook de allerdrukste week ooit gehad!

Het eerste weekend was tof, ik bleef bij Eva logeren en we hebben samen gekookt. Zaterdag zijn we dan samen met onze coordinator op stap geweest; gaan shoppen, lekker gaan eten, naar Michael Jackson’s ‘This is it’ geweest. De eerste keer naar de Amerikaanse cinema! Niet dat het verschillend is met onze cinema’s ;)

Zondag zijn we weer naar ‘the movies’ geweest, Deze keer gingen we naar ‘A Christmas carol’ in 3D. We gingen nog even door Norfolk en dan had ik one-act. We repeteerden en laadden de truck met al ons materiaal zodat we klaar waren voor maandag! Ik was laat thuis.

Maandag vroeg uit mijn bed, we moesten klaar zijn voor one-act om half 7! En dat voor een vakantiedag! :p Gelukkig kwam Mrs Goetsch mij halen. We maakten ons klaar (schmink) en vertrokken met onze gele schoolbus naar het Johnny Carson theater in Norfolk. Het podium daar is echt gigantisch, wel 3 keer zo groot als het podium hier bij ons op school. Iedereen was dus dubbel zo zenuwachtig want we moeten het hele podium gebruiken. Onze voorstelling was niet slecht maar ook niet zo goed. De juryleden hadden interessante dingen te zeggen. We gingen ‘s middags samen eten en keken in de namiddag nog naar voorstellingen van andere scholen. We keerden laat en moe terug naar huis.

Dinsdag hadden we dan onze 2de voorstelling, deze keer in Wausa. Onze voorstelling was heel wat beter, de jury was ongelooflijk positief en ik kreeg een award voor ‘outstanding performance’. Ook dinsdag waren we voor een hele dag zoet. We kwamen weer ‘s avonds laat thuis en dan maakte ik mijn valies voor all-state!

Woensdag had ik eerst nog even les, al stelde dat niet veel voor: band, government (research) en 15 minuten Spaans. We aten nog vlugvlug lunch op school en dan vertrokken we! Bleek dat we een gloednieuwe van kregen, nog nooit eerder gebruikt, superzalig als je bedenkt dat al de andere vans zeer oncomfortabel, vuil en oud zijn. We hadden zelfs mp3 aansluiting
All-state is in Lincoln, de hoofdstad van Nebraska dus we hadden een rit van 3u. We stopten onderweg eens om iets te kopen om te eten en drinken en kwamen op tijd aan in Lincoln. Onderweg was iedereen heel geinteresseerd in mijn iPod vol met ‘vreemde’ muziek, hihi :D
We hadden dan eerst een repetitie in kleine groepjes en dan audities. Daarna gingen we eten bij Hu-hot, superlekker!
Om 8uur begon dan onze eerste orkestrepetitie, echt indrukwekkend om te spelen met 130 mensen! Ik was cello 14 van de 16 en zat dus op de laatste rij, met 8 contrabassen achter mij, amai! Ook was iedereen echt heel goed en we maakten dus al snel zeer goed klinkende muziek! Onze dirigent was William Larue Jones, een bekende Amerikaanse dirigent. Echt tof om hem als dirigent te hebben!
We waren pas heel laat in onze hotelkamer (een supergrote kamer voor 4 meisjes :D ) dus we vielen heel snel in slaap.

De volgende ochtend vroeg uit de veren want om 8u begon de 1ste repetitie! Na een goede 2u repeteren waren we vrij en konden we gratis naar optredens. Wij gingen naar een optreden van een tuba-kwartet, heel tof! Daarna gingen we eten bij Arby’s. Na de lunch hadden we weer 2uur repetitie. In de namiddag gingen we naar een optreden van een jazz band. Dan was er weer repetitie van 6 tot 8. Amai, onze armen en vingers deden echt pijn van het vele spelen! Het ging zodanig goed dat de dirigent ons een zichtlezing liet doen van de andere delen van de nieuwe wereld van Dvorak! Just for fun! Echt gek! Daarna gingen we nog eten in ‘Lazlo’s’, bekend om zijn onionrings :p En het was inderdaad erg goed!
Vrijdagmorgen pakten we al onze spullen in en vertrokken na het ontbijt terug naar de repetitie. De dirigent was zeer tevreden. We hadden daarna weer even tijd om naar een optreden te gaan (we kozen voor een windensemble) en daarna was het tijd voor de generale repetitie! Ze hadden ons gezegd naar het Johnny Carson theatre te gaan (moet hier wel een bekend persoon geweest zijn, dat was al het 2de theater dat we tegenkwamen met die naam). We werden in een grote ruimte geleid die afgesloten werd door een groot doek. Iedereen dacht dus dat dit het podium was en dat achter de doeken de zaal zat. Niet dus! De eigenlijke zaal was veel groter en echt indrukwekkend om in te spelen. Een fantastische akoestiek!
De generale repetitie was zeer goed en we zagen ook de generale repetitie van de band en het koor (400 zangers!! Het duurde 10 minuten om ze op het podium te krijgen!). Daarna hadden we nog een hele namiddag vrij! We zijn gaan eten in ‘The Watering Hole’, zeer bekend hier. En dan zijn we laser tech gaan doen. Dat was echt de belevenis! Samen met onze bandleraar. Hij is in het leger dus zijn opleiding kwam wel even naar boven maar wij hebben hem verslaan :P Het was waarschijnlijk wel een grappig zicht ons bezig te zien onze leraar te achtervolgen en te beschieten :D
Daarna moesten we ons haasten om onze mooie kleren aan te trekken (ik kon een mooi zwart kleedje lenen van Mrs Goetsch, echt plezant) en naar het podium te gaan.
Het concert was echt schitterend!! Mijn gastfamilie en coordinator en Eva waren erg onder de indruk. Wij konden dan de band aan het werk zien en ook zij waren fantastisch! Daarna gingen we nog eten en dan naar huis. Na de rit van 3 uur was ik heel blij mijn bed te zien!

Het was echt een fantastische ervaring die ik nooit zal vergeten! Ik heb er ook een goede vriendin aan overgehouden, Kelly, met wie ik een pupiter deelde :D
Iedereen kende me daar trouwens. Alle strijkers waren van grote steden en scholen als Omaha en Lincoln. Dan zagen de mensen ‘Pierce’ staan en snapten ze niet dat het kon. Want alleen grote scholen hebben orkesten. Mr Sindt vond het dan natuurlijk ongelooflijk leuk om te zeggen dat ik van Belgie was. Dus iedereen kwam vanalles aan mij vragen :D

En alsof de drukke week nog niet genoeg was, hadden we maandag community performance voor one-act. Alle ouders en mensen van school waren zeer positief. Op 4 december hebben we een zeer belangrijke wedstrijd dus zijn we nu iedere dag druk aan het repeteren. Gisteren hebben we 1 scene voor 2 uur geoefend. Het was zeer vermoeiend!

Vandaag was school gedaan om half2 want het is Thanksgiving break!!! Eindelijk :D

Zo, dat was weer een zeer kort berichtje, hmm hmm!

Hoe is het daar bij jullie?


Liefs,


Linse

  • 25 November 2009 - 21:43

    Anne:

    Dag Linse!

    Amai je bent daar precies al goed ingeburgerd. Hier is alles super. We zijn met het OVSO druk aan het repeteren voor ons concert eind december. Dat wordt ook nog spannend. We hebben echt niet veel repetities meer. We hebben (alweer) een nieuwe concertmeester, maar deze is wel beter dan de vorige.
    Ja voor de rest begin ik nu door te hebben dat het bijna blok en examens en ik heb nog super veel werk! Maar ja dat komt allemaal wel goed :)

    Doe het nog goed ginder!! Veel succes voor je wedstrijd!
    Dikke knuffel x
    Anne

  • 28 November 2009 - 10:27

    Katrien:

    Dag Linse,
    altijd fijn om een stukje proza van jou te lezen. Ben gisterenavond een pint gaan drinken bij Marleen, de mama van Anne Nobels (jou ook niet geheel onbekend!) Hier waait en regent het al dage aan een stuk, de krant spreekt over de meest winderige maand november....tja, ik beken, ik heb een paar keer bonen op het menu gezet, en wij zijn hier met z'n 5....Hmpfff.
    Optreden in zo een megazaal zorgt vast voor onvergetelijke kippevelmomenten!
    Dag meisje, hou je taai en tot binnenkort!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norfolk

Linse

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 31284

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2009 - 28 Mei 2010

High School Year

Landen bezocht: