Homecoming & andere dingen! - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu Homecoming & andere dingen! - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu

Homecoming & andere dingen!

Door: Linse

Blijf op de hoogte en volg Linse

07 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Norfolk

Hallo!

Het is weer veel te lang geleden dat ik nog een berichtje geplaatst heb!!! Druk, druk, druk!!!

One-act gaat zeer goed! Vandaag hebben we voor de eerste keer gerepeteerd met zang erbij en morgen gaan we intens werken aan de zang. En ik heb een solo! Ik kijk echt iedere dag uit naar de repetitie!

Ik heb ook een Christian Concert bijgewoond, best speciaal! De teksten van de liedjes zijn dus allemaal rond Jezus en God en geloof. Tussen de muziek zeggen ze dan ook vanalles over geloof en bidden ze zelfs. Je weet dat ik niet meedoe met zo'n dingen maar ik heb me ongelooflijk geamuseerd met te kijken naar de anderen en het was zeer goede muziek! Het was vooral 'grappig' te zien hoe sommigen echt opgingen in hun geloof..

We hebben ook een community day gehad op school. We hadden geen les en gingen in kleine groepen community work doen in Pierce. Sommigen gingen afval oprapen langs de highway, anderen gingen gras maaien.. en wij hebben de hele tijd verf van een huis en garage geschraapt met een plamuurmes. Je moet weten dat zowat alle huizen hier met hout afgewerkt zijn vanbuiten.
We hebben ons goed geamuseerd! Gezellig gebabbeld terwijl we werkten en genoten van de warme zon!
's Avonds was het oudercontact, echt grappig! Ik ben bij mijn leerkracht van government en Engels (mijn 'slechtste' vakken ;)) geweest. Ze waren allebei heel positief, hihi :D

Die vrijdag was het geen school en gingen we op college visit! Lacey zit in haar laatste jaar en moet dus (net zoals ik, help!) kiezen wat en waar ze wil studeren! En we lijken erg op elkaar, we weten niet wat we willen! Het was wel leuk om een Amerikaanse hogeschool te zien! Helemaal anders als bij ons! En ze moeten hier echt wel veel doen om naar een college te kunnen gaan! En het is peperduur! Ik dacht dat de prijs die ik zag voor de hele opleiding was, maar het was voor 1 jaar!! Beurzen krijgen is hier dus heel belangrijk!
Ze vonden het zo leuk dat ik een buitenlandse student was, dat ze me een college t-shirt gaven!

De rest van het weekend was volleybal! Zaterdag de volledige dag geholpen met lijnrechter te zijn en mee te helpen noteren. Eva bleef slapen en we zijn dan zondag gaan shoppen in de mall (ja, de winkels zijn iedere zondag open!!)
Ik voelde me wel erg slecht, een zware verkoudheid (gelukkig geen Mexicaanse griep!). Op dat moment miste ik de lieve, warme chocomelk/soep/thee-makende mama en papa wel heel erg!! Gelukkig duurde het maar een paar dagen!

Vorige week was het dan homecoming week! Dat betekent dat iedereen zich elke dag speciaal kleedt. Ons hoofdthema was Hawaii en we hadden een dress-up day, een hawaii-beach day, een bright color-day... Vrijdag was het blue and white day (de kleuren van onze school). 's Avonds was het football game!! En we speelden met de band! Het was ongelooflijk koud! Het heeft hier al gevroren 's nachts en volgende zaterdag is er kans op sneeuw!!! Het is wel erg vroeg, ook voor de Nebraskaanse normen! En ik ben nu al bevroren in mijn 5 lagen kleren! Ze lachen hier al met mij :)

Zaterdag heb ik de hele voormiddag geholpen in de concession stand; popcorn maken, hotdogs en mexiburgers serveren.. echt Amerikaans! Daarna was het tijd om ons klaar te maken voor de dance!!! Wel spannend allemaal! Ik heb me laten overhalen om mij te versieren met nagellak en een beetje schmink (en je weet dat ik dat normaal noooooit doe!), Briana deed mijn haar (niet erg mijn stijl maar het was wel nog tof, iedereen hier vond het heel mooi), ik droeg voor de eerste keer in mijn leven hoge hakken (meer dan 5cm! En ik ben niet gevallen! Ik heb er zelfs mee gelopen :p)
Voor de dance gingen we naar het huis van 1 van de seniors, we waren met zo een 40 personen! Sommigen hadden een date, veel waren er zonder date (ik nu ook, homecoming is niet het speciaalste bal, prom is wat anders, daar ga ik niet naartoe zonder date ;)). We aten allemaal samen pizza en andere ongezonde dingen en dan was het tijd om foto's te nemen! Het was ijskoud buiten in onze kleedjes maar we hadden er echt plezier in!
De dance zelf was niet zo speciaal, we namen veel foto's en hadden veel plezier, ondanks de slechte muziek.
We moesten in het binnenkomen een alcoholtest afleggen! Blazen bij het binnenkomen! De moeite he!
Eva en ik namen ook een foto van ons met Mr Brahmer, onze principal (trouwens een heel andere leerling-directeur relatie hier in Pierce, echt tof!), wat hij heel leuk vond, samen op de foto met zijn 'European girls' :p
Eens 12u was het gedaan (Amerikanen zijn erg stipt, 12u is 12u), iedereen begon op te ruimen en ging naar huis of, zoals wij, samen naar een huis van een vriend(in). We aten breakfast in het midden van de nacht (pancakes en bacon en muffins) en praatten en keken tv, echt leuke sfeer, net zoals voor de dance!

Oh, ik heb goed nieuws gekregen ivm mijn graduation! Alle exchange students hier in Pierce zijn automatisch juniors (voorlaatste jaar), ook al zijn we ouder, zoals ik! Ik vond dit heel erg spijtig aangezien ik senior classes volg en ik even oud ben als de seniors + dan kan je niet afstuderen met een toga enzo ;) Ook ben ik de enige van iedereen die ik ken van Wep die junior is (ik ben wel de enige die in Nebraska beland is :p). Ik had hierover dan gesproken met ons schoolhoofd en hij begreep meteen wat ik wou! Hij heeft er dus voor gezorgd dat ik hier kan afstuderen met een honor certificate! Echt supervriendelijk! Ik ben echt blij!

Iedereen is hier erg geinteresseerd in Belgie! Vandaag heb ik tijdens Engels een presentatie gegeven en ze stelden heel veel vragen! Nog niemand van onze klas is ooit in Europa geweest en ze zijn dus allemaal erg nieuwsgierig! Nu willen ze allemaal naar Belgie komen, ik denk dat we volgend jaar een hotel zullen kunnen beginnen met bezoekende vrienden ;) Ook lieten ze mij een verhaal vertalen in het Nederlands, ze vinden het een grappige taal :)

Oja, nog goed nieuws voor mij (en minder voor jullie :p) Ik zal hier nog wat langer blijven dan voorzien.. Normaal kwam ik de laatste week van mei al terug (een week na het einde van het schooljaar) maar we hebben een band-trip (en ze willen mij mee ) + mijn gastgezin gaat op reis en willen mij ook mee! Ik heb dus al aan mijn organisatie gevraagd of het mogelijk is en het was geen probleem (mijn visa is geldig tot eind juni, later zal ik niet terugkeren :p) Maar niet getreurd, de tijd gaat supersnel! Ik heb de grens van 2 maanden al overschreden!! Ongelooflijk he!

Eergisteren ging ik naar de supermarkt met mijn gastouders en heb ik de hele tijd foto's genomen in Walmart, sommige mensen keken echt van 'wat is die hier aan het doen?', ik kan het wel begrijpen, ik zou ook zo kijken als er iemand in de Colruyt in Dendermonde van alles foto's zit te nemen.. De reden waarom ik het deed was anders heel simpel: Halloween! Ze zijn hier echt gek! Foto's volgen nog (er is momenteel een probleem met het opladen van foto's) en je zal zien dat het echt niet normaal is! Ik ga waarschijnlijk ook naar een echt halloweenparty en we gaan waarschijnlijk ook trick or treat doen en naar een 'haunted house' gaan! Dat wordt tof!

Ook via deze weg: HAPPY BIRTHDAY PAPA!!! Ik zie je heel graag!!! En mama ook natuurlijk! ;) Weet dat ik de hele dag aan jullie denk, meer dan op een normale dag!! :D

Mr Brahmer is ook jarig vandaag + de papa van Rick! Wat een dag die 8ste oktober!
We gaan trouwens allemaal heel 'stout' zijn! :p We gaan allemaal iets rood dragen, dat is de kleur van Norfolk catholic, een school hier in Norfolk. Er is hier zo een soort vete tussen NC en Pierce met football en Mr Brahmer heeft het zodanig zitten dat hij nooit in zijn leven iets rood zal dragen (best erg want dat is de kleur van Nebraska..) Om hem te plagen op zijn verjaardag, draagt iedereen op school dus rood :D Dat wordt lachen!

Ik beloof plechtig dat ik mijn best zal doen om sneller een berichtje te plaatsen!!!

Liefs,

Linse

ps: Bedankt voor de leuke brieven!! :D Extra voor tante Yvette en nonkel Ward, leuk dat we op die manier contact kunnen houden!!!!

pps: laat ook eens iets van jullie verhalen horen!! :D

  • 08 Oktober 2009 - 07:11

    Papa:

    bedankt voor de vele verjaardagswensen!
    zjohg

  • 08 Oktober 2009 - 08:56

    Stephanie Rooms:

    Hallo Linse,
    Dat ziet er allemaal super leuk uit!!!
    Wat raar zeg die lessen!!! Ik moet iedere keer lachen wanneer je schrijft over je schoolbelevenissen. Proficiat met je one act!!! Het lijkt me ook leuk zo officieel Amerikaans te mogen afstuderen. Geweldig! Het kost veel daar hé, het hoger onderwijs. Het is niet zo goedkoop als bij ons.
    Bij ons op school loopt alles vlot. De zesdes zijn nu op retraite. Ze zullen er zeker en vast van genieten. Ik moet nog drie weken lesgeven en dan mag ik rusten. Gelukkig!!! Ik ben zo moe, kan amper nog stappen. De leerlingen doen mij al waggelend na. Er komt een Mevrouw mij vervangen, de dochter van Mevrouw De Smet dus dat zit wel goed. Gelukkig niet meer Mevr. Coppieters, niet dat die niet goed les gaf maar ze verwaarloosde de overhoringen en taken en daardoor zat ik in de puree.
    Hou je goed daar en geniet er nog maar van.
    Ik laat je zeker nog iets weten over het boeleke!

  • 08 Oktober 2009 - 15:23

    Rosalie:

    Heeej Linse!
    Amai,dat ziet er daar allemaal zo ontzettend leuk uit=) ik heb vandaag voor het eerst in Gent met mijn veloke rond gereden (hij is er pas gisteren geraakt). Vanavond ga ik naar de film,De helaasheid der dingen (boek van Dimitri Verhulst) en daarna is er een feest in Aalst ter ere van de premiere...daar ga ik ook naartoe:)

    nog veel plezier!!!!
    xxx

    ps: super cool dat je op het einde van het jaar op z'n Amerikaans mag afstuderen:):)

  • 08 Oktober 2009 - 17:43

    Liesbeth Verstappen:

    Dag Linse,

    Ik ben ook steeds benieuwd naar je verhalen en leef met je mee.

    Vanuit Turnhout zijn er niet echt veel spannende verhalen het vermelden waard. We zitten nog steeds midden in de verbouwingen en het is druk druk druk...

    Op school gaat alles zijn gangetje.

    Groetjes,
    Liesbeth en Wim

  • 08 Oktober 2009 - 18:07

    Laura:

    Hej Linse,

    wat leuk om al je avonturen hier te kunnen volgen! Ik ben ook heel blij om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt!!
    Ik begin me hier in Gent ook al goed thuis te voelen, ik zal je binnenkort zeker nog eens een briefje schrijven met alle verhalen;)

    Amuseer je daar nog!

    xxx


  • 09 Oktober 2009 - 14:45

    Irene:

    Hey Linse!

    we zijn net terug van retraite, voor de rest is er niet zoveel speciaals aan de hand hier op school :)
    hou je goed!

    liefs

  • 12 Oktober 2009 - 22:32

    Eline Uit Michigan:

    Hey Linse,
    zo te lezen heb je ook een hele goede tijd hier in Amerika! Ik moest echt lachen met je stukje over de halloween spullen in Walmart want ook hier in Walmart zie je overal spoken, skeletten en heksen;) Gekke Amerikanen toch!
    Amuseer je nog goed!!!Eline

  • 13 Oktober 2009 - 11:40

    Katrien:

    Dag Linse,
    best gek hé zo een 'Jesus Christus' concert, zoveel uitbundigheid ivm geloof zijn wij niet gewoon. En dan die Halloweentoestande, hoewel, in de Colruyt is er ook al een volledige griezelstand opgesteld.
    Fijn dat je in de one-act zit!
    tot de volgende (dit is een bericht in uitgestelde relais, ik antwoord direct op het volgende...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norfolk

Linse

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 31295

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2009 - 28 Mei 2010

High School Year

Landen bezocht: