Halloween!! - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu Halloween!! - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu

Halloween!!

Door: Linse

Blijf op de hoogte en volg Linse

31 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Norfolk

Hallo!

Voor de meesten is het waarschijnlijk nu herfsvakantie! Geniet er maar van! Hier hebben we helemaal geen vakantie. Onze school startte de 2de week van augustus en sindsdien hebben we nog maar 1 dag vrij gehad!

Eerst en vooral, dinsdagmorgen kreeg ik positief nieuws voor all state!
Het was best spannend, iedereen die auditie gedaan had, zat samen met Mr Sindt (onze bandleraar) vol ongeduld voor het computerscherm te wachten totdat om 8u de resultaten verschenen. Er zijn in totaal 5 mensen geselecteerd van onze groep en 1 iemand is reserve, wat erg veel is voor 1 school! Mr Sindt was dus heel trots op ons Het is ook een ongelooflijk groot orkest, we zouden zeker met 100 zijn, waarschijnlijk zelfs 130 als ik mijn papier goed gelezen heb ;)
Iedereen was heel dus superblij!! Gisteren kregen we dan de muziek die we gaan spelen en het ziet er wel serieus uit! Ik kijk er al heel erg naar uit!
We spelen:
- Light cavalry ouverture - Franz von Suppe
- Huapango - Jose Pablo Moncayo
- Symphony No.9 from the New World Symphony 4th movement - Antonin Dvorak

Vrijdag was het dan state cross country. Dat betekende dat niemand van ons naar school of werk ging maar we zakten allemaal af naar Kearney, in de staat Nebraska maar wel 3 uur rijden. Toen ik opstond, schrok ik wel: het had 10 cm gesneeuwd! Totaal onverwacht en het bleef goed liggen! Gelukkig voor de cross country runners was er in Kearney geen sneeuw, anders zou het wel erg zwaar geweest zijn.
De race was ook voor ons erg vermoeiend; van de ene kant naar de andere lopen om hen te zien lopen enzo, echt grappig! Ze deden het erg goed, Briana werd 4de en het team werd 2de.
Na de medailles haastten we ons op weg naar het volgende deel van de dag: volleybal! Ze wonnen beide matchen en we keerden erg laat maar moe en tevreden terug naar huis.

Zaterdag was het state marching band competition in Lincoln, de ‘hoofdstad’ van Nebraska. Wist je trouwens dat iets meer dan de helft van de bevolking van Nebraska in 2 steden woont? :D
Na onze opwarming begonnen we aan onze lange busrit, met de typische gele schoolbussen :) Ze zien er leuker uit dat ze zijn hoor. Ze zijn erg oncomfortabel, zeker als iedereen zijn banduniform en schoenen, hoed en instrument er nog eens moet inproppen.. We stopten onderweg voor lunch (ik belandde in Mc Donalds (jep,weera!) met enkele andere mensen). Onze dag werd direct goed door de Starbucks die we zagen. We kochten meteen een grote beker zodat de resterende uren op de bus wat draaglijker werden ;) ik weet al wat ik ga missen als ik weer thuis ben :p
Marching ging uitstekend (buiten het feit dat ik na de hand jive bijna viel :p ) en we kregen een superior ranking, de hoogste ranking die je kunt krijgen. Van de 20 groepen in onze categorie waren er maar 2 anderen die deze ranking kregen. Onze bandleraar was dus zeer tevreden.
Normaalgezien gingen we samen met de rest met de bus terug naar huis maar de plannen veranderden wat. Mijn gastmama was in Lincoln en Briana en ik zijn dan samen met haar even gaan winkelen, dan gaan eten, naar de awards geweest van de marching en dan naar huis gereden. We waren daardoor nog op een deftig uur thuis.

Dinsdag ben ik samen met de andere uitwisselingsstudenten naar een ‘Haunted House’ geweest, een gewoonte hier de week voor Halloween. Wat is een haunted house: een groep vrienden bouwt een graanschuur om tot griezeldecor en zij spelen dan monsters en proberen je schrik aan te jagen. Je betaalt dan een 3 euro om binnen te mogen. Ze waren erg goed in hun opzet geslaagd moet ik zeggen! Op sommige momenten was het echt supergriezelig!

Gisteren ben ik niet naar school geweest, ik voelde me echt superslecht toen ik opstond en had een beetje koorts. Ik ben dan weer in mijn bed gekropen en heb bijna zonder onderbreking tot half 5 ‘s avonds geslapen. Ik was nog steeds slapjes en moe maar voelde me toch al beter. Op zo een momenten mis ik iedereen toch wel heel erg, amai! Teveel tijd om te denken he.
Ik ben dan ook eventjes meegegaan naar het etentje voor de verjaardagen van mijn gastbroer en de zus van mijn gastmama. Zo zag ik ook wat meer familieleden!
Vanavond is er weer een familiediner en gaan we met een paar mensen waarschijnlijk naar een haunted house in een grote stad, het is immers Halloween en dat is hier big!!! Ik ben al benieuwd wat het zal worden!

Zo, dat was weer een samenvatting van de laatste week! Hoe is het daar in Belgie?

Liefs,

Linse

Ps: als jullie wat willen volgen wat er op mijn school zoal gebeurt enzo: www.piercepublic.org

  • 01 November 2009 - 11:04

    Liesbeth & Wim:

    Dag Linse,

    Je verslagen blijven leuke zondagochtend literatuur! We voelen ons iedere keer weer even 18!

    Veel beterschap

    Groetjes!

  • 01 November 2009 - 13:11

    Anne:

    Hey Linse!

    Hier in België is alles ok. Alles ziet er erg herfstig uit. Wel mooi eigenlijk. Ik heb ook geen herfstvakantie, dus je bent niet alleen.
    Gisteren heb ik concert gespeeld met Dynamic. Het was echt super. We hebben het beste van onszelf gegeven. Al zeg ik het zelf :) Er hing echt een ongelooflijke sfeer op het podium. Ik kreeg er zelfs kippenvel van!
    Super dat je geselecteerd bent voor dat orkest! De nieuwe wereld is echt prachtig! We hebben dat vorig jaar met het OVSO ook gespeeld! Geniet er maar van :D

    Veel groetjes uit een regenachtig België!!
    xxx
    Anne

  • 02 November 2009 - 07:24

    Katrien:

    Hey Linse,
    hier is alles rustig, Emilie, Frederik en Rosalie hebben herfstvakentie, en ik heb een weekje vrij genomen op het werk. We gaan er van profiteren om wat verf en opruimwerken te doen waar we anders niet aan toekomen. We zijn terug bij het winteruur aanbeland en het is al vroeg donker.....hmpfff dat vind ik echt niet leuk. Frederik is zaterdagavond samen met een vriens op Halloweentocht geweest, beiden verkleed als griezels...ze hadden wel veel snoep bijeen gegriezeld!
    Groetjes uit het grijze, herfstige België!

  • 04 November 2009 - 13:22

    Rosalie:

    Héé

    hier is de herfst ook duidelijk in het land: regen, maar ook mooie kleurtjes aan de bomen! Ik heb hiernet voor het eerst met auto op straat gereden! Spannend!
    groetjes

  • 06 November 2009 - 11:04

    Lisa Van Den Abeele:

    Amai, Linse... Kan het nog steeds niet geloven dat je zo ver zit!
    Maar het blijft wel übercool.
    Hier in België is het inderdaad vakantie maar ik denk dat veel van u exklasgenootjes (waaronder ik) toch moeten naar school gaan of moeten leren. Want ik heb al drie exames na de "vakantie".

    Maar geen gezaag daarover.
    U "kleine" verslagjes zijn echt wel tof om te lezen, ik krijg steeds zin om op de vlieger te stappen als ik ze lees.
    Om nog maar te zwijgen over al uw leuke foto's op facebook; ge ziet er echt goed uit!!

    allee dag Linse!!
    Hou u goed!
    xx Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norfolk

Linse

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 31293

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2009 - 28 Mei 2010

High School Year

Landen bezocht: