Alles begint steeds beter te gaan! - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu Alles begint steeds beter te gaan! - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu

Alles begint steeds beter te gaan!

Door: Linse

Blijf op de hoogte en volg Linse

02 September 2009 | Verenigde Staten, Norfolk

Dag lieve Belgen!

Even een kleine update!

Zoals de titel al zei, alles begint steeds beter te gaan!!!

Eerst en vooral voel ik me hier al veel beter en het wordt nog beter dag na dag! Ik begin mijn gastfamilie beter te kennen (en dat valt heel goed mee!), maak vrienden, begin te weten hoe alles werkt (want alles vragen is echt vervelend!), volleybal gaat beter, ik kan al deftig op een klarinet spelen, enz...

Vandaag heb ik voor het eerst goed kunnen meespelen met de volleybal! Ik speel linksachter en links vooraan, echt tof! Morgen is onze eerste match maar ik heb beslist nog niet mee te spelen, ik voel me er nog niet klaar voor. Volgende week echter wil ik wel meespelen als het zo goed blijft gaan! Ik ga terugkomen als een volleybalkenner!

Vrijdag is de grote premiere voor mijn klarinetkunsten! Het is footballgame op school en dan komt de band buiten, vergezeld door de cheerleaders! Het zal spijtig genoeg nog niet in onze mooie kostuumpjes zijn en zonder onze ongelooflijke choreografieen, maar dat komt nog!
Ik maak mijn eigen versies van de stukken die we spelen (dat vindt onze leraar fantastisch) Eigenlijk kan ik maar 7 noten spelen en met die 7 noten maak ik dan mijn eigen liedje van Grease lightning, summer nights, pepband, national anthem...
Hoe gaat het daar trouwens met het ovso?? Al flink gerepeteerd hoop ik? ;)

Morgen moet ik trouwens iets grappig doen op school, zouden we in Belgie ook eens moeten doen.. :D
Ik moet morgen de preamble van de constitution voordragen in government. Het staat op 20 punten ! Het gaat zo:

"We the People of the United States, in Order to form a more perfect Union, establish Justice, insure domestic Tranquility, provide for the common defence, promote the general Welfare, and secure the Blessings of Liberty to ourselves and our Posterity, do ordain and establish this Constitution for the United States of America"

Ik moet nog wat oefenen, ik zeg het altijd in de verkeerde volgorde :)

Iedereen die naar school moest op 1 september, goed gestart??

Hou me van alles op de hoogte he!

Liefs,

Linse

  • 03 September 2009 - 07:53

    Hilde:

    Hey Linse!

    Leuk dat het er al wat beter gaat! Alles komt wel op zijn pootjes...

    De partituren van het ovso zijn moeilijk jong!! We hebben heel wat werk te doen op korte tijd. We hebben ook een aantal nieuwe leden en das wel fijn! (2 cello's!!!, 1 altviool, 1 1e viool en 2 fagotten)

    Leuk met je klarinetje :-) lukt het een beetje? ik kijk er al naar uit in het ovso hoor ;-)

    Veel plezier daar nog!
    Groetjes,
    Hilde

  • 03 September 2009 - 09:16

    Rosalie:

    Jooo Linse!!

    Hier zijn de kleintjes goed gestart op school. Fredje had na dag één al geen stem meer van het vele roepen:p
    Zoals mama al zei ben ik nu dus officieel student aan de artevelde hogeschool:) Spannend! Ik heb al een studentenkaart en treinabbonnement..ik kan dus beginnen!Maar eerst nog vakantie uiteraard. Ik weet ook al waar ik leiding ga staan bij de scouts: pioniers ( 6de leerjaar-1ste middelbaar) maandag al een eerste vergadering!!

    groetjes!!

    Rosalie

  • 03 September 2009 - 11:08

    Katrien:

    Dag Linse,
    fijn te lezen dat je al goed gesetteld bent in de US of A! Doe zo voort meisje, komt allemaal dik orde! (Alsof ik daar ooit aan heb getwijfeld!)
    Tot binnekort
    Katrien

  • 03 September 2009 - 12:22

    Anne:

    Hey Linse!

    Tof dat je draai begint te vinden! Ik had niet anders gedacht hoor :)
    Zoals Hilde al zei, zijn de partituren van het ovso echt wel moeilijk. Ik heb een heel moeilijke piccolo solo. Hij is zo hoog dat ik hem moet oefenen met oordopjes. Anders doen mn oren pijn. Maar ik moet zeggen, het begint steeds beter te lukken :)Britt ging voor iedereen op de repetitie ook oordopjes voorzien ;)Gisteren ben ik niet kunnen gaan omdat ik wat ziekjes was, maar volgende week gaan we weer alles geven hé!

    Doe dat nog goed ginder en veel succes op je eerste volleybalmatch hé!
    Dikke kus x
    Anne

  • 03 September 2009 - 17:36

    Irene:

    Hey Linse!
    Ben blij voor je dat het je daar allemaal wa beter lukt. Hier bij ons op school ist redelijke chaos in de gangen nu (met de lockers). Die kastjes zijn veel te klein en je rugzak enz moeten er allemaal verplicht in (dus met u rugzak en turnzak zit da al eivol en dan moeten de boeken er nog bij!) Das wel even wennen ook maar da zal wel gaan :)
    liefs

  • 05 September 2009 - 08:58

    Myriam Paquet:

    Hallo Linse!
    Eindelijk op je site geraakt! Wou je langs deze weg veel succes wensen, maar zo te lezen lukt het ginder allemaal wel! ben benieuwd naar je verdere avonturen!

  • 06 September 2009 - 11:54

    Stephanie Rooms:

    Hihi the constitution voordragen. Dat is zo Amerikaans hé!
    Schitterend!!! Leuk te horen dat het beter gaat super!!! We zijn goed gestart op school. De leerlingen moeten enkel nog wat wennen aan de vaklokalen en aan de lockers maar voor de rest lukt het wel.

    Vele groetjes en tot binnenkort!!!

  • 06 September 2009 - 13:11

    Francine Van Het Clb:

    Beste Linse, even een klein berichtje. We (ik en Brigitte) hebben vrijdag je mama verrast met een etentje voor haar verjaardag. Toen hoorden we dat je een blog hebt en zo ben ik hier terechtgekomen. Ik ben blij te lezen dat het al wat begint te wennen daar in Amerika.

    Groetjes Francine
    PS: Ik was de foto's van New York aan het zoeken, maar heb ze nog niet gevonden...

  • 12 September 2009 - 13:07

    Luc Cannoot:

    Dag Linse,

    Je hebt al een hele weg afgelegd daar in Norfolk.
    Doe zo verder.
    Tante Francine en ikzelf zijn blij te vernemen dat het je goed gaat.
    Wat vond je van de speeches van president Obama?
    Ik wens je nog veel leerplezier toe.
    Veel groeten van tante Francine.
    Kussen en een dikke knuffel van nonkel Luc.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norfolk

Linse

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 31307

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2009 - 28 Mei 2010

High School Year

Landen bezocht: