Lang geleden! - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu Lang geleden! - Reisverslag uit Norfolk, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu

Lang geleden!

Door: Linse

Blijf op de hoogte en volg Linse

17 September 2009 | Verenigde Staten, Norfolk

Hallo!

Ik kan je op voorhand al waarschuwen dat dit een zeer lang bericht wordt! ;) Het is al erg lang geleden dat ik nog een berichtje plaatste! Ik heb het dan ook enorm druk gehad:

De voorbije zaterdagen waren volleyball game -dagen, we waren van 6u 's morgens tot 6u 's avonds weg! Vorige zaterdag was het dan ook eindelijk mijn beurt om zelf te spelen! Wel spannend allemaal, ik was zenuwachtig dat ik niet op de juiste plaats op het veld zou staan of dat ik de bal niet naar de setter ging kunnen mikken, maar alles is zeer goed gegaan. We hebben de eerste match verloren (ik speelde niet mee) en de 2de en 3de gewonnen (ik speelde wel mee :p). Onze coach was dus heel tevreden (ik kreeg een compliment over dat ik zo goed gespeeld had) en we gingen met een goed gevoel naar huis!

De zondagen waren beide rustige dagen, dat is wel nodig na een drukke zaterdag! We zijn dan zaterdagavond naar de wekelijkse mis geweest ipv zondagmorgen zodat we konden uitslapen (dat deed deugd!) en ik ben dan gaan frisbee-golfen met mijn gastzus en een vriendin. Het is een grappige 'sport', je moet je frisbee in zo weinig mogelijk tussenstappen in een soort van korf gooien. We zijn ook nog naar de mall geweest (ja, de winkels zijn hier altijd open op zondag! En in de week zijn de supermarkten tot 11u open!!)
We zijn die zelfde avond ook gaan eten in een echt Chinees restaurant zoals wij dat kennen, dat eten heeft me gesmaakt! Eens wat anders dan de dagelijkse kost ;)

Maandag 7/9 was het dan geen school, Labor Day! Dat is een soort 1ste mei van bij ons :) Het was een leuke dag, ik ben samen met mijn gastmama en zussen gaan winkelen in Sioux City (de stad waar ik aangekomen ben), in de staat Iowa. Het was minder ver dan Omaha (waar we de vorige keer gingen shoppen) maar het was weer zeker anderhalf uur rijden door een fascinerend landschap! Ik heb trouwens ook de 'pipeline' gezien waar iedereen hier over praat. Ze maken een grote olieleiding vanuit het noorden van Canada, helemaal tot het Zuiden van Texas. Het enige wat wij konden zien was een rechte, grote en brede strook, dwars door de velden, een raar zicht! Moet heel grappig zijn om vanuit de lucht te zien! De pipeline workers verblijven momenteel nog in Norfolk en je ziet dan ook overal borden of affiches met 'welcome pipeline workers and families'.
We moesten maandag dan wel op tijd terug zijn voor... volleybal training! Jawel! :D

Ik heb ook cello gespeeld! Eindelijk! Mijn leraar van band heeft ervoor gezorgd dat ik gratis een cello kan gebruiken! Alleen hadden we nog iets grappigs voor.. Ik had al gemerkt dat er iets mis mee was maar ik kon zo niet goed zeggen wat (ik dacht dat ik het cellospelen misschien al verleerd was na bijna 2 maanden :)) maar toen zag ik dat de kam van de cello helemaal scheef was en op de verkeerde plaats. Lacey en ik probeerden dan om die weer op de juiste plaats te zetten door de snaren er af te halen en alles ging goed totdat de snaar gewoon kapotsprong. We hebben echt heel hard moeten lachen want die snaar was helemaal tot de andere kant van de gang gevlogen (we hebben wel geluk gehad dat het niet in ons gezicht was ofzo). Bovendien kon ik de cello ook niet stemmen (het zat te vast). Hij is dus nu naar een hersteller en hopelijk heb ik hem snel terug want ik ga meedoen aan audities (begin oktober) voor all state orchestra!

O, ik zou het nog vergeten! Mijn eerste keer football game en dus marching band!
We hebben spijtig genoeg nog niet in onze kostuumpjes gespeeld maar dat komt nog wel!
Het was echt heel leuk! Wij speelden dan 'star spangled banner' terwijl er achter ons een paar veteranen over het veld kwamen gemarcheerd met de Amerikaanse vlag. Ook had iedereen zijn rechterhand op zijn hart.. Daarna speelden we nog pepband, er was niet veel nodig om onze football players goed te doen spelen, ze wonnen met 55-6! De sfeer rond zo een football game is echt ongelooflijk! Iedereen in de schoolkleuren (wit en blauw) en iedereen moedigt de spelers aan en doet mee met de cheerleaders.. en eet popcorn of een hotdog ;)

Op school is er niet veel speciaals gebeurd, het is nog altijd niet moeilijk. Op Spaans heb ik op alles A+, Engels gaat steeds beter (ik had een A op mijn laatste essay!), band is ontspanning en steeds beter klarinet spelen en government.. is government :) Moeilijk te begrijpen allemaal, zeker in het Engels, maar moeilijk gaat ook he!!! En de leerkracht is echt heel tof dus dat doet ook veel. Eigenlijk zijn alle leerkrachten hier vriendelijk hoor maar toch :D

Ik heb ook beslist om mee te doen aan 'one act', een soort van toneelgroep hier op school. Ze voeren het stuk 'Opal' op en doen mee aan wedstrijden. Ik ga geen speciale rol hebben (mensen die aan sport doen missen heel wat repetities en kunnen dus geen hoofdrol krijgen) maar dat vind ik niet erg, het zal toch al moeilijker zijn dan in het Nederlands! Vanavond na school zijn het de try-outs (je leest dan het script en er wordt bepaald wie zelke rol krijgt). Ik ben wel eens benieuwd naar hoe dat gaat zijn!! Ik kijk er alvast naar uit!

Vanaf morgen wordt het allemaal nog plezanter! We (de foreign exchange students) kregen allemaal een telefoon van een andere organisatie, die hier ook studenten heeft in Nebraska, met de vraag of we meewouden op een trip. Ze hadden nog wat plaatsen over in de bus dus we waren welkom. Dat moet je mij geen 2 keer zeggen! Ook Eva en Swara gaan mee dus dat wordt een onvergetelijk weekend!
Vrijdag na volleybal practice, gaan we naar de football game (de band speelt niet omdat het niet in onze school is) kijken en daarna blijven we allemaal slapen bij Eva thuis want we moeten heel vroeg vertrekken zaterdagochtend. We komen dan zondagavond thuis. Ik plaats dan wel zo snel mogelijk een verslag van hoe het geweest is!
We gaan dus naar de Black Hills in South Dakota en gaan daar naar Mount Rushmore (de presidentshoofden in de rotsen) en naar het monument van Crazy Horse (bekende Indiaan) en nog andere dingen van de native Americans. Onderweg gaan we ook de Badlands van Nebraska zien (bijna woestijnachtig landschap, zeer speciaal is me verteld). Ik denk dus dat het zeer interessant zal zijn en ik hoop op goed weer zodat ik veel en mooie foto's kan nemen!

Zo, dat was een korte (echt waar! :)) samenvatting van wat ik de laatste 2 weken zoal meegemaakt heb! En ja, aan het uur kan je zien dat ik nog op school zit! Ik typte dit bericht tijdens government en Spaans! En niet illegaal ofzo he, we hadden free-time!

Liefs en tot de volgende!!!

Linse


  • 18 September 2009 - 13:54

    Katrien:

    Jawadde, ik dacht dat wij het hier druk hadden met werk en school en sport....tsss in the USof A is everthing bigger....
    Je mama kwam hier langs met LITERS dubbefris, die zou vervallen in oktober. Wees gerust de vervaldatum heeft het sap niet gehaald, er werd hier duchtig geslurpt!!
    Hier genieten we van een schitterend herfszonnetje!! En het is weer vrijdag! Wat wil een mens nog meer.
    Doe je op 4 oktober een kaarsje voor mij branden, ik heb mij nog eens een startnummer voor een halve marathon laten aanpraten...maar ja, finishen op de Grote Markt van Brussel is ook niet niks, dus we gaan er nog maar eens voor.
    Tot gauw!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norfolk

Linse

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 31296

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2009 - 28 Mei 2010

High School Year

Landen bezocht: