State one-act en sneeuw! - Reisverslag uit Pierce, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu State one-act en sneeuw! - Reisverslag uit Pierce, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu

State one-act en sneeuw!

Door: Linse

Blijf op de hoogte en volg Linse

08 December 2009 | Verenigde Staten, Pierce

Hallo!

Hoe is het daar in het regenachtige Belgie? Hier is alles wit!

Vorige vrijdag hadden we dan districts met one-act. Er waren zo een 6 scholen in onze groep. Het ging allemaal zeer goed maar we wisten dat we zware concurrentie hadden.
Toen de jury aan het overleggen was, deden we nog iets leuk. Ze zetten 2 stoelen op het podium en er moesten dan steeds 2 mensen gaan opzitten. De ene persoon speelde dan dat hij een normaal iemand was die op een bus zat te wachten ofzo en de andere moest hem dan proberen wegjagen of te doen schrikken door iets te doen. Echt hilarisch!
Na een halfuurtje kwamen ze dan met de uitslag.
Toen we hoorden wie runner-up was (2de plaats), dacht iedereen dat Wayne ging winnen. Maar... wij wonnen!!! Iedereen werd gek en begon rond te springen, we waren (en zijn natuurlijk) zo blij!!!
Dat betekent dat we deze donderdag naar state mogen! Er zijn maar 6 scholen in heel Nebraska in onze categorie die dat kunnen doen dus we zijn zeer trots. Blijkbaar hebben we ook op alle punten het maximum gekregen, iets wat in ons schoolverleden nog nooit gebeurd is.
We hadden vrijdagavond dan natuurlijk een feestje om dat te vieren!

Zondag heb ik dan pannenkoeken gemaakt zoals wij die kennen. Hier zeggen ze daar geen pancakes tegen (dat zijn de kleine, dikke pannenkoekjes) maar crepes, op z'n Frans. Ze waren heel goed gelukt en iedereen hier vond ze heel lekker. Terwijl ik ze aan het bakken was, zag ik sneeuwvlokjes dwarrelen! Mijn gastpapa Rick lachte met mij, 'dat noemen wij geen sneeuw, dat zijn nog niet eens 'flurries'!' Het bleef echter wel liggen en het bleef sneeuwen, dus geleidelijk aan kregen we een wit tapijt!
‘s Avonds gingen we even naar de mall en toen we van de auto naar de ingang stapten, was ik echt aan het genieten van het geluid van de krakende sneeuw onder mijn voeten. Plots merkte ik dat mijn gastmama en zussen al aan de ingang stonden en naar mij stonden te staren. Blijkbaar was ik grappig om naar te kijken.. :D

Gisterenavond voorspelde het weerbericht alleen maar meer sneeuw. Er wordt zelfs een blizzard, een serieuze sneeuwstorm verwacht! Voor onze regio wordt meer dan 20 cm sneeuw verwacht!
Waarschijnlijk is de school vandaag vroeger gedaan en hoogstwaarschijnlijk is er morgen een snowday! Ik ben al super’excited’! ;)
Op dit moment zitten we in de studie en iemand zag op de website van de lokale radio dat we een 11:30 dismissal zouden hebben maar we weten nog niets officieels.. Spannend!!! Gisteren zijn we al boodschappen gaan doen voor een paar dagen, normaal doen we dat nooit! Voor als het te moeilijk wordt om met de auto te rijden..
We hebben ook wel wat schrik voor de sneeuw want donderdag hebben we een lange rit voor de boeg om in Kearney te geraken voor one-act. Vorig jaar waren er 2 scholen die niet konden meedoen omdat ze er niet geraakten wegens de sneeuw! Dat is wel het laatste dat we willen!

En goed nieuws, we mogen onze sweatshirts met hoodies en zakken weer dragen, ze vonden het niet kunnen dat we kou zouden lijden met de vrieskou (het is overdag niet warmer dan -10 en het gaat nog koude worden de volgende dagen!!).

Tot over een paar dagen, dan breng ik verslag uit over state one-act!!

Liefs,

Linse

  • 08 December 2009 - 16:02

    Liesbeth & Wim:

    Spannend!

    Wim en ik hebben Oostenrijk geboekt in de hoop dat daar sneeuw ligt!

  • 08 December 2009 - 19:48

    Stephanie Rooms:

    proficiat met jullie overwinning!!!
    Echt super tof!!!
    Sneeuw mogen we hier nog niet verwachten. Het regent dat het giet en het is eigenlijk vrij warm buiten.
    Echt grijs Belgisch rotweer.
    Gelukkig hebben we onze boelekes om mee te spelen. Juliette slaapt goed en eet flink echt een supermeid en Louis is een flinke kleine deugeniet!!!
    Het is heel plezant nu thuis. Robby is nog thuis tot na nieuwjaar oef!!! Want daarna sta ik er alleen voor en soms hebben ze samen honger en dan wil Louis onmiddellijk zijn groenten en zij wil melk! Dan wenen ze samen echt een concert!!!

    Ik zal eens wat foto's doorsturen maar nog even wachten want ben er nog mee bezig!

    Geniet nog van alle leuke avonturen in de states en prettige feestdagen!!!


  • 11 December 2009 - 21:13

    Peter Eddy:

    Van mij ook nen dikken proficiat, doe zo verder tot jullie in New-York mogen spelen. Zie wel dat jullie zich niet vastrijden in de sneeuw, dat zou minder leuk zijn.Hier rijden we ons eerder vast in de modder van de wegenwerken.

    groetjes, en hou je warm.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pierce

Linse

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 31311

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2009 - 28 Mei 2010

High School Year

Landen bezocht: