Blizzard en verslag state one-act - Reisverslag uit Pierce, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu Blizzard en verslag state one-act - Reisverslag uit Pierce, Verenigde Staten van Linse De Grez - WaarBenJij.nu

Blizzard en verslag state one-act

Door: Linse

Blijf op de hoogte en volg Linse

15 December 2009 | Verenigde Staten, Pierce


Hallo daar in Belgie!

Ik hoorde dat het daar een beetje frisjes wordt en dat het misschien gaat sneeuwen! Amai :D
Hier is het nog altijd zeer koud (vandaag -17 overdag en vannacht tot -25, brr). Gisteren en deze morgen heeft het ook weer wat gesneeuwd zodat alle sneeuw die gesmolten was van de zon de voorbije dagen, weer wat aangevuld is. Een witte kerst is wel nog niet verzekerd. Het ziet ernaar uit dat we een paar ‘warme’ dagen gaan hebben (-1 a 0 graden) dus dan zal de sneeuw weer gaan smelten.

Dit is onze laatste volledige week school en iedereen telt dus al af naar de kerstvakantie! De eerste keer een echte week vrijaf! In het totaal hebben we nog maar 4 verlofdagen gehad en we zijn hier al bezig met school van begin augustus, het wordt dus wel eens tijd!

Vorige week dinsdag was de school dan inderdaad gedaan om 11u30. We gingen zo snel mogelijk naar huis want de wind begon op te steken en het was goed aan het sneeuwen. We deden er dubbel zolang over omdat het zicht beperkt was en je dus niet kon zien of je wel op de juiste kant van de weg aan het rijden was :p. Voor we naar huis gingen, haalden we vlug nog wat eten en huurden we films.
We bleven de hele dag binnen en zagen de sneeuwhoop steeds groter worden. Ik heb dan dinsdag ook voor de eerste keer sneeuw geruimd! Dat was wel zwaar werk. Gelukkig hebben we een zeer vriendelijke buurman die ons kwam helpen met zijn automatische sneeuwruimer!:D
Tegen de avond was de sneeuw minder intens maar was er een sterke, ijzige noorderwind die de sneeuw liet rondvliegen => Blizzard of sneeuwstorm. Het was zeer gevaarlijk buiten op de wegen en iedereen bleef dus binnen. Alles was gesloten, zelfs de restaurants. Het was dan ook geen verrassing toen we hoorden dat de volgende dag een ‘snowday’ zou zijn. We moesten dus niet naar school!
Een snowday is eigenlijk redelijk saai. Iedereen hoopt om er 1 te hebben maar als de situatie buiten echt slecht is, zit je de hele dag binnen opgesloten. We konden wel uitslapen, dat was positief! We hielden dan een filmmarathon en waagden ons tegen de avond toch naar de mall, die weer open was. We kregen ook het bericht dat we de volgende morgen een late start hadden, om 10u. De situatie in Norfolk was helemaal niet erg, maar in Pierce was het gevaarlijker. Veel leerlingen van onze school wonen erg afgelegen en hun straten worden dus niet sneeuwvrij gemaakt zoals ze bij ons wel deden met reusachtige sneeuwruimers. In ons voordeel ;)
Ik moest donderdag wel om 6u opstaan terwijl de rest van de familie kon uitslapen! Maar het was voor een goed doel; State one-act! Mrs Goetsch kwam me dan halen en we reden naar Pierce waar de gele schoolbus ons stond op te wachten voor een rit van bijna 4 uur naar Kearney.
Toen we door Norfolk reden, hoorden we dat de helft van de stad geevacueerd was omdat er een grote tank met propaangas in brand stond. We waren niet dichtbij maar zagen wel de reusachtige vlammen boven alles uitsteken. Gelukkig is het niet ontploft.
Voor we optraden, aten we nog allemaal samen gezellig in McDonalds :p
Onze voorstelling was echt supergoed, iedereen voelde meteen dat het onze beste voorstelling ooit was. De jury was ook positief. We zagen nog 2 andere scholen aan het werk en we wisten dat we niet gingen winnen. Mrs Goetsch zei ons dat we ons daar niet druk in moesten maken, we waren immers de kleinste school in onze categorie. Anderen hadden een cast dubbel zo groot als de onze.
Voor ze de winnaars bekendmaakten, waren er nog awards. De beste acteurs kregen een award voor ‘Outstanding Individual Performance’. Ik kon het niet geloven toen ze mijn naam ook afriepen! (al had dat misschien ook wel te maken met het feit dat mijn naam heel grappig en onverstaanbaar uitgesproken werd :p )
We werden uiteindelijk 5de en waren zeer trots, want we waren niet laatst!
De (lange) busrit terug naar huis was zeer leuk, iedereen was met elkaar aan het babbelen en we hadden veel plezier. Mrs Goetsch bracht me weer naar huis en ik viel onmiddellijk in slaap (het was al na 11u).

Ik ben echt superblij dat ik one-act gedaan heb, het was zalig! Ik ga het heel hard missen want nu is het echt gedaan!

Vrijdag heb ik dan voor de eerste keer een basketball game gezien hier (Briana speelt mee) en we speelden pep band. Zaterdag was er een feestje voor Eva’s verjaardag en zondag was een luierdagje. Gisteren hebben we alles opgeruimd van one-act en ben ik even bij mijn coordinator Lisa blijven hangen totdat Briana me kwam ophalen en we gaan babysitten zijn voor een paar uur.
Vanavond is het weer basketball en pep band en ga ik voor de eerste keer in lange tijd eens fitnessen (het is wel nodig haha :D ).
Hoe is het daar?

Liefs,

Linse

  • 15 December 2009 - 16:26

    Papa:

    luierdag: heeft dit met luiers te maken?

  • 15 December 2009 - 16:30

    Linse De Grez:

    Gekke papa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pierce

Linse

Actief sinds 24 Juni 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 31289

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2009 - 28 Mei 2010

High School Year

Landen bezocht: